Ο Ταρίφας δεν είναι ο Ταξιτζής. Είναι μια ειδική κατηγορία και ο όρος χρησιμοποιείται εδώ με την κακή έννοια.
Κατ' αρχήν οδηγάει με τάσεις ιδιοκτησίας στον δρόμο. Όλες οι λωρίδες δικές του, όλα τα πορτοκαλοκόκκινα φανάρια πράσινα γι' αυτόν. Σταματάει όπου και όπως τον βολεύει, χωρίς alarm και προειδοποίηση. Αν δει πελάτη θα αλλάξει τέσσερις λωρίδες σαν γύπας που κάνει εφόρμηση στο θύμα του. Θα σταματάει σε κάθε υποψήφιο πελάτη που του σηκώνει το χέρι, μέχρι να γεμίσει το ΤΑΞΙ (4 πελάτες, κατά προτίμηση ο καθ' ένας μόνος του).
Θα σταματάει ακόμη και αν το αρχικό του δρομολόγιο είναι εντελώς ανάποδο, οπότε και θα επιδίδεται σε διαπραγματεύσεις του τύπου: "Μέχρι τη Σταυρούπολη θα πάμε, μετά Εύοσμο και μετά θα σας πάω Νεάπολη. Βολεύει βολεύει". Αυτό αν απλώς δεν λέει "μπες μέσα" και στη συνέχεια μαλλιοτραβιέται με τους πελάτες που ανακαλύπτουν ότι θα κάνουν το γύρο της Θεσσαλονίκης πριν φτάσουν σπίτι τους τελικά.
Όταν ψάχνει πελάτη πηγαίνει με 30. Ακόμη και στις 4 τα ξημερώματα, σε άδειες λεωφόρους, όπου ο πελάτης φαίνεται από χιλιόμετρα, θα συνεχίσει να πηγαίνει με 30 σπάζοντας τα νεύρα των συναδέλφων του που από επαγγελματική δεοντολογία δεν μπορούν να προσπεράσουν άδειο ταξί, δημιουργώντας έτσι μια ουρά 10-15 ταξί πίσω του.
Αλλά και με πελάτη δεν πάει πιο γρήγορα. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται στις 2.000 στροφές (για να μη καίει πολύ πετρέλαιο) κάνοντας τον κινητήρα να αγκομαχάει και να ρετάρει και προκαλώντας τελικά τραγικές και πανάκριβες φθορές. Αλλά και οι πελάτες του αγκομαχάνε συνειδητοποιώντας ότι μπορούν να κατέβουν και να τον προσπεράσουν με τα πόδια. Το καλοκαίρι δεν ανάβει κλιματισμό, πάλι λόγω κατανάλωσης πετρελαίου, αλλά προφασίζεται δικαιολογίες του τύπου "δεν τον μπορώ αυτόν τον διάολο, κάνει κακό ο κλιματισμός, έχω πλευριτωθεί, μου προκαλεί μουδιάσματα στα πόδια" και άλλα φαιδρά. Συμπληρωματικά έχει και μια πετσέτα περασμένη στο λαιμό σαν να βγήκε μόλις από το μπάνιο. Κάθε μέρα την ίδια πετσέτα φυσικά. Αντιθέτως τον χειμώνα θα κυκλοφορεί με κλειστά παράθυρα, το καλοριφέρ τέρμα και αναμμένο τσιγάρο δημιουργώντας ατμόσφαιρα θαλάμου αερίων. Παρά τη ζέστη θα φοράει το μπουφάν του, εκτός και αν το έχει βγάλει και το έχει ρίξει στο "πίσω ραφάκι". Έτσι, ούτε αυτός βλέπει τίποτε από τον εσωτερικό καθρέφτη, ούτε οι πίσω βλέπουν αν ο προπορευόμενος σταμάτησε. Ο πραγματικός λόγος που βάζει εκεί το μπουφάν και το αφήνει φουσκωτό φουσκωτό, είναι για να μη βλέπουν οι συνάδελφοι πίσω του αν έχει μέσα πελάτες, για να μπορεί να κάνει δεύτερη και τρίτη μίσθωση ενώ από πίσω του έρχεται άδειο ΤΑΞΙ.
Μερικοί, οι ίδιοι πάντα. βολοδέρνουν στον ΟΣΕ και τα ΚΤΕΛ περιμένοντας την ευκαιρία να αρπάξουν 3-4 πελάτες ταυτόχρονα και να τους κάνουν μια βόλτα στη πόλη πριν τους πάνε σπίτι τους. Καθ' οδόν θα τους βολιδοσκοπήσουν και ανάλογα με το πως τους φαίνονται θα ζητήσουν τη σχετική μίσθωση. (Δεν είσαι από εδώ δεν ξέρεις τι σου γίνεται; 10 ευρώ για απόσταση ελάχιστης μίσθωσης. Ο καθένας. Συν αποσκευές συν ΟΣΕ, όλα μαζί 16 αλλά χαλάλι δώσε 15).
Για μια ακόμη φορά διευκρινίζω ότι αναφέρομαι σε συγκεκριμένη κατηγορία "συναδέλφων" και όχι στους οδηγούς ΤΑΞΙ στο σύνολό τους.
Γενική συμβουλή. Και από αυτούς, μείνετε μακριά. Η παροιμία "μην έχεις μπρος σου ταξιτζή και πίσω σου φαντάρο" δεν βγήκε τυχαία.
2 σχόλια:
Re file alh8eia prokaleite problhma sto autokinito ama kineite me xamhles strofes? Egw otan odigw prospa8w gia ton idio logo (xamhlh katanalwsh) na kinoume me to dunaton ligoteres strofes. (xwris fusika na phgainw sa th kota opws perigrafeis!)
Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες (turbo diesel) οι συνεχείς χαμηλές στροφές (ειδικά σε συνδιασμό με το "ποιοτικό ελληνικό πετρέλαιο") προκαλούν συγκέντρωση κατάλοιπων στο turbo. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την καταστροφή του turbo κάποια στιγμή. Η αντικατάστασή του κοστίζει 2000 euro +- ανάλογα τη μάρκα, κλπ κλπ.
Οι τεχνικοί της αντιπροσωπίας (Toyota) μας έχουν πει πολλές φορές ότι τουλάχιστον μια φορά ανά βάρδια θα πρέπει να βγαίνουμε σε ανοιχτό δρόμο και να ανεβάζουμε στροφές.
Δημοσίευση σχολίου