Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

3 και 80

Η κυρία επιβιβάζεται από την πιάτσα Σταυρουπόλεως.
-Συκιές στον Άγιο Χαράλαμπο.
-Βεβαίως.
Η διαδρομή είναι προβληματική εκ των πραγμάτων. Είναι βραδάκι, ώρα που κλείνει η αγορά, ψιλοβρέχει και επικρατεί χάος, καθώς ο καθένας κάνει ότι μπορεί και νομίζει στο δρόμο. Φτάνοντας στο φανάρι Λαγκαδά με Δαβάκη για να στρίψουμε αριστερά προς Πολίχνη (μπροστά στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά) βρίσκουμε μια ουρά καμιά εικοσαριά αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων και ένα λεωφορείο. (Για όσους δεν ξέρουν, είναι ένα από τα φανάρια που μέχρι να ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου ξαναγίνονται κόκκινα, και συχνά λόγω κίνησης στο αντίθετο ρεύμα, δεν προλαβαίνει να περάσει ούτε ένα αυτοκίνητο, πόσο μάλλον λεωφορείο).
Μας παίρνει 3-4 αλλαγές φαναριού, αλλά τελικά τα καταφέρνουμε να περάσουμε, για να βρεθούμε να κολλάμε στο επόμενο και στο επόμενο και στο επόμενο φανάρι. Έτσι, για διαδρομή που φυσιολογικά κρατάει 5-8 λεπτά, κάνουμε 16.
-Κάπου εδώ αφήστε με, μου λέει φτάνοντας. Πόσο είναι;
Κοιτάζω το ταξίμετρο.
-3.80, της λέω.
-Πόσο; (δυο οκτάβες πάνω η φωνή, "παθαίνω εγκεφαλικό" ο τόνος )
-3.80, επαναλαμβάνω.
-Μα καλά, πώς γίνεται; Εγώ κάθε μέρα κάνω τη διαδρομή, ποτέ δεν πληρώνω πάνω από 3, 3,20.
-Προφανώς δεν συναντάτε τέτοια κίνηση κάθε μέρα. Κάναμε δεκαέξι λεπτά για να διανύσουμε αυτά τα περίπου δύο χιλιόμετρα. (το ταξίμετρο έχει ένδειξη χρόνου διαδρομής/διανυθείσας απόστασης)
-Καλά, και 3.80; Πρώτη φορά...(σκαλίζει τα κέρματα στο πορτοφόλι της και μουρμουρίζει)
Κόβω την απόδειξη από τον εκτυπωτή και της την δίνω.
-Ορίστε, πάρτε την απόδειξη να σας λυθούν οι απορίες.
-Τι να την κάνω;
-Να την μελετήσετε. Έχει πλήρη ανάλυση, απόστασης, αναμονής, πόσο κόστισε το καθ' ένα, το όνομα και το Α.Φ.Μ. μου αν θέλετε να με καταγγείλετε, τα πάντα.
-Όχι, όχι, δεν πειράζει, εντάξει...
-Όχι επιμένω. Να μη νομίζετε λάθος πράγματα.
"Ξαφνικά" "με πιστεύει" και δεν θέλει την απόδειξη. Την ρίχνω όμως εγώ μέσα στη σακούλα που κρατάει.
Κατεβαίνει, και πριν κλείσει την πόρτα πετάει ένα:
-Καλά, δεν είπα τίποτε.

Που και να 'λεγε...

8 σχόλια:

€lisavet είπε...

Δεν την αδικώ...είναι προκατειλημμένη γιατί μάλλον την πάτησε στο παρελθόν και τώρα φυσάει και το γιαούρτι.

Wire_n_Wood είπε...

Kala h prokatalhpsh, alla na mhn mpainei panw apo thn koinh logikh, e?

An ekane ka8e mera th diadromh me 3-3,20, tote as ebaze to leipso mualo ths na doulepsei kai na skeftei oti gia 16 lepta, pali kala pou plhrwse mono 0,60-0,80 Eurw parapanw.

Alla ti perimeneis...

Stavros Amanatidis είπε...

kala ta les, kai egw pisteuw oti thn exei pathsei sto parel8on. kai egw thn exw pathsei kai polus kosmos.. kai gia auto exoume ginei kaxupoptoi..
Opote, kala kaneis kai tous les oti sthn apodeiksh mporoun na doun leptomeries ths diadromhs kai na se kataggeiloun kiolas, alla mhn tous apopairneis tous upopsiasmenous pelates..

Acro είπε...

Συμφωνώ για την προκατάληψη, αλλά όταν εξηγείς ότι με τόσο χρόνο στο δρόμο είναι φυσικό να πληρώνει ο πελάτης ουσιαστικά αναμονή παρά απόσταση, και αντιμετωπίζεις όχι απλώς δυσπιστία, αλλά την πολύ γνωστή στάση "δεν θα δώσω συνέχεια, αλλά με κλέβεις" φυσικό επίσης είναι να αντιδράσεις.
Να ήταν καμιά διαφορά της τάξης των 2-3 ευρώ, να πω κάτι συμβαίνει, αλλά για 0,60;

Unknown είπε...

Εμένα λίγη μου φαίνεται η διαφορά για τόση καθυστέρηση αλλά δεν ξέρω και πως ακριβώς μετράνε τα ταξίμετρα...

Προσωπικά απόδειξη μου έχουν δώσει μόνο σε ταξί στη Γαλλία. Κανονικά είστε υποχρεωμένοι να δίνετε? Γενικώς δεν χρησιμοποιώ πολλές φορές ταξί αλλά οι περισσότερες εμπειρίες μου με τους Έλληνες συναδέλφους σου δυστυχώς δεν είναι πολύ καλές. Έχω την αίσθηση ότι αν ζητήσω απόδειξή θα εισπράξω από αγριοκοίταγμα έως αποβίβαση!

Acro είπε...

@Naira Τα ταξίμετρα υπολογίζουν δύο ειδών χρεώσεις. Απόσταση και αναμονή.
Αντίθετα με αυτό που πιστεύει αρκετός κόσμος, η ταχύτητα δεν έχει σημασία. Δηλαδή, είτε με 100 χλμ/ώρα είτε με 10 διανυθεί μια απόσταση, το ταξίμετρο θα χρεώσει ακριβώς το ίδιο.
Όποτε το ταξί σταματάει να κινείται, χρεώνει αναμονή. (Αν θυμάμαι καλά, περίπου 12 cents/λεπτό ακινησίας).

Μηχανογραφημένες αποδείξεις θεωρητικά κόβουμε όλοι, καθώς το 2004 έγινε υποχρεωτική η τοποθέτηση εκτυπωτή (που λανθασμένα ονομάζεται ταμειακή). Αυτός ο εκτυπωτής συνεργάζεται με το ταξίμετρο, και στις περισσότερες περιπτώσεις αν τον αποσυνδέσεις, ή έστω αν του τελειώσει το χαρτί, δεν λειτουργεί ούτε το ταξίμετρο.
Βέβαια, μια και δεν φορολογούμαστε βάσει αποδείξεων, (εκτός αν επιθυμούμε να εμπλακούμε στη διαδικασία κρατήματος βιβλίων εσόδων εξόδων), πολλοί συνάδελφοι έχουν βρει τρόπους να τους καταργούν/παροπλίζουν. Κακώς, καθώς όπως βλέπεις έρχεται η ώρα που η απόδειξη μπορεί να δουλέψει υπέρ σου. Εκτός αν είσαι απατεώνας, οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σου.
Δεν λέω ότι όσοι καταργούν τους εκτυπωτές, το κάνουν για να κλέψουν. Πολλοί απλώς βαριούνται τη διαδικασία αλλαγής χαρτιού, ή τσιγκουνεύονται την αγορά του.

Πέρα από αυτό, κάθε οδηγός ταξί πρέπει να έχει τουλάχιστον χειρόγραφες αποδείξεις να δώσει, αν του ζητηθεί.

Ανώνυμος είπε...

φιλε Αcro διορθωσε με αν κανω λαθος αλλα εχω την εντυπωση οτι η αναμονη με καποιο τροπο λειτουργει και την ωρα που κινησαι!!!
θελω να πω οτι θα υπαρξει μια μικρη διαφορα αν πας βουλγαρη αεροδρομιο σταθερα με 100 χιλιομετρα η σταθερα με 50 χιλιομετρα!!!

στην πρωτη περιπτωση θα κανεις 10 λεπτα ενω στην δευτερη 20 !!!

οποτε μαλλον θα πληρωσεις και παραπανω αναμονη!!!

το λεω με επιφυλαξη!!!!

Acro είπε...

@human delivery Το ταξί πληρώνεται για την απόσταση που διανύει, (το ταξίμετρο συνδέεται στο σύστημα πληροφοριών του κοντέρ του αυτοκινήτου, και γίνονται οι ανάλογες ρυθμίσεις) και όχι για τον χρόνο που θα κάνει. Σε μια ιδανική περίπτωση όπου δεν θα σταματήσει για κανένα λόγο, η χρέωση θα είναι ακριβώς η ίδια, με οποιαδήποτε ταχύτητα και αν κινηθεί.
Ένα βράδυ πήγα ελαφρώς πιωμένο 60 στο χωριό του, κάπου 50km μακριά. Κάπου στα μισά της διαδρομής γκρίνιαξε ότι πήγαινα αργά και θα έγραφε περισσότερο (ήταν νύχτα και πηγαίναμε σε άγνωστους για 'μένα επαρχιακούς δρόμους). Τον ρώτησα πόσο πλήρωνε στον "γρήγορο" που έχουν στο χωριό, και όταν φτάσαμε ήταν ακριβώς τα ίδια λεφτά (του βγήκα και λίγο φτηνότερα τελικά).

(μεγάλο παράδειγμα, ελπίζω να έγινα κατανοητός).

Η "αναμονή" θεωρείται "αποζημίωση" για το ταξί, γιατί εκείνη την ώρα ενώ είναι μισθωμένο δεν κινείται. Οπότε λειτουργεί μόνο όταν είσαι σε στάση.

Αυτά από τις πρακτικές παρατηρήσεις μου. Ένας ταξιμετράς θα μας τα έλεγε καλύτερα, δεν το έχω ψάξει. Μου αρκεί που ξέρω ότι είμαι νόμιμος. :)