Δευτέρα 23 Ιουνίου 2008

Mercedes Benz-Βγαιν(ζ)

Παρασκευή βράδυ στην πιάτσα Αριστοτέλους με Εγνατία. Μπροστά μου περιμένει ένα ακόμη Mercedes ταξί. Κάποια στιγμή επιβιβάζονται στο Mercedes δυο κοπελίτσες. Ο συνάδελφος όμως δεν ξεκινάει και καμιά δεκαριά δευτερόλεπτα μετά την επιβίβαση...αποβιβάζονται. Στο μεταξύ έρχεται και ένα παλικάρι, το οποίο πάει να μπει στο ταξί (το δικό μου), αλλά διστάζει βλέποντας τις κοπέλες να κατεβαίνουν.
-Έλα έλα, του λέω.
-Τις είδα που μπήκαν και βγήκαν αμέσως και μου κάνει εντύπωση, μου απαντάει.
-Μάλλον δεν του άρεσε ο προορισμός τους, του απαντάω. Ποιος ξέρει τι τις είπε και τις κατέβασε.
-Έχει δικαίωμα να το κάνει αυτό; ρωτάει το παλικάρι.
-Όχι αν δεν είναι μεθυσμένες ή τοξικομανείς, και δεν τις βλέπω για τέτοιες τις κοπέλες, του απαντάω. Απλώς πολλοί από τους συναδέλφους που οδηγούν Mercedes έχουν μια διαφορετική άποψη για το πώς να κάνουν τη δουλειά τους.

Στο μεταξύ έχουμε φύγει από την πιάτσα, έχοντας μπροστά μας και το Mercedes, που αποβιβάζοντας τις κοπελίτσες, έχει φύγει από την πιάτσα χωρίς επιβάτες. Δεν είναι η πρώτη φορά που το βλέπω αυτό το "έργο", και τέτοιου τύπου "εξυπνάδες" με ενοχλούν. Στο φανάρι που μας πιάνει παρακάτω, πηγαίνω και σταματάω δίπλα του. Ο οδηγός, γυρίζει και με κοιτάζει επιφυλακτικά. Είναι ένας αδύνατος τύπος γύρω στα 50-55.
-Ο κοπελίτσες που κατέβασες σημείωναν τα νούμερα του ταξί καθώς έφευγες, του λέω ψέματα, για να ακούσω την ιστορία του και να δω τις αντιδράσεις του.
-Τι κάνανε; (και καλά δεν άκουσε).
-Σημειώνανε τα νούμερα της πινακίδας σου, του ξαναλέω.
-Θα μου κάνουν τα τρία δύο, απαντάει. (Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση)
-Καλά, εγώ απλώς σου λέω ότι όταν βγήκαν, πήραν τα νούμερα του ταξί, να το έχεις υπ’ όψην.
-Τι νούμερα μου πήρανε, εξυπνάδες μου πουλάς; εκνευρίζεται αυτός, κοιτάζοντας μια εμένα και μια τον επιβάτη μου. (ένας ακόμη μάρτυρας ότι αρνήθηκε τη μίσθωση).
Κάνω τον ανήξερο.
-Εσύ ξέρεις. Καλά που πήγαιναν και δεν τις πήρες; Σε καμιά ερημιά;
Ευκαιρία να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
-Μπαίνουνε μέσα και μου λένε λαδάδικα. Εντάξει, λέω. Και λίγο γρήγορα αν γίνεται, μου λένε. Κατεβείτε κάτω, τις λέω, που θέλετε να πάτε και γρήγορα βραδιάτικα, και τις κατέβασα, εξηγεί ο "συνάδελφος".
Ανασηκώνω τους ώμους, καθώς δεν έχει νόημα να πω περισσότερα. Τα λαδάδικα είναι κοντά, και αυτός προφανώς ήθελε να πάει μακρύτερα. Το φανάρι πρασινίζει και ξεκινάμε.

14 σχόλια:

Sourotiri είπε...

Κατι τετοια γινονται και κακοχαρακτηριζεται ο κλαδος σας. Ολα "μεμονωμενες περιπτωσεις" γ$#@ την π%$##%# μου

streamkid είπε...

Εγώ έχω και άλλες 2 απορίες:
1) αν σταματήσει στον δρόμο για να μας πάρει, υπο ποιές συνθήκες μπορεί να μη μας πάρει; Είχα ακούσει κάτι ότι αν είχε ανεβασμένη την "σημαία" και την κατεβάσει, δε μπορεί να μας πετάξει, αλλίως μπορεί. Μπορείς να μου εξηγήσεις σχετικά;
2) Είναι νόμιμο να παίρνει πολλούς μαζί; (Δηλαδή παίρνει εμένα εδώ, και παρακάτω βρίσκει και άλλον έναν που τον βολεύει και τον παίρνει) Μπορώ να του πώ τίποτα;

Lina είπε...

καταγγελίες χρειάζονται, καταγγελίες... αλλά και γι αυτό ακόμα θέλει υπομονή.

έχω κάνει άκρο καταγγελία σε ταξιτζή, με τα χίλια ζόρια, αφού επειδή δεν ήξερα πώς γίνεται η καταγγελία και πού, μου λέγανε άλλα αντι άλλων απ τα κεντρικά που πήρα τηλεφωνο. Τελικά με τα πολλά πήγα στο σωστο μέρος, αλλά πάνε 3 χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα. άσε που κοντεύω να ξεχάσω και τι είχε γίνει.

Τι ποινές μπορεί να δωθούν σε τέοτιες περιπτώσεις; Γιατί μια γνωστή μου παραθέριζε σε νησί, έκανε καταγγελία σε μλκ ταξιτζή, μετά από 4 χρονια εκδικάστηκε, πήγε στο δικαστηριο η κοπελα (προς έκπληξη όλων) και δεν θυμαμαι τι ποινή του δόθηκε και αν αλλά αυτός μολις τελειωσε το δικαστηριο της ειπε "και τι καταλαβες; εγώ ο ίδιος θα είμαι παλι".

Elias είπε...

Όταν έρχονται στην Ελλάδα οι Γερμανοί διευθυντές μας, τους συμβουλεύω για τα ταξί: 1) Θα ζητάτε πάντα απόδειξη, 2) Ρωτήστε από πριν ή εμένα ή στο ξενοδοχείο σας να ξέρετε περίπου το κόστος της διαδρομής, 3) Εν ανάγκη, αναφέρετε τη μαγική λέξη "police".
Οι συμβουλές, δυστυχώς, έχουν χρησιμεύσει. Τους έχω πει ότι οι περισσότεροι ταξιτζήδες θα προσπαθήσουν να σας κλέψουν μόλις καταλάβουν ότι είστε ξένοι (σωστό, όπως αποδεικνύεται ως τώρα).

Το θέμα είναι ότι σ' αυτούς φαίνεται τόσο φτηνό το ταξί στην Ελλάδα, ώστε ακόμα κι αν τους κλέψουν... πάλι φτηνό θα τους φαίνεται.
Αυτό είναι ένα άλλο θέμα μ' εσάς τους ταξιτζήδες: ο κλάδος σας κακοπληρώνεται.

Acro είπε...

@sourotiri 2.200 ταξί (στη Θεσσαλονίκη) επί δύο βάρδιες συν τους "ρεπατζήδες", γύρω στα 5.000 άτομα πρέπει να οδηγούν ταξί. Προσωπικά έχω εντοπίσει καμιά 50αριά "απατεώνες". Εσύ πες 200. Οι υπόλοιποι 4.800 δεν είναι έτσι, ή τουλάχιστον όχι σε αυτό το βαθμό. (ελπίζω :))

@streamkid 1) Αν κάποιος σταματήσει, θα πρέπει να σας πάρει. Αν ρωτήσει "που πάτε", η απάντηση είναι "αν είστε ελεύθερος θα μπω και θα σας πω". Αν πηγαίνει πχ για αλλαγή βάρδιας, θα πρέπει να πει ο ίδιος "πηγαίνω στο τάδε μέρος να παραδώσω" ΠΡΙΝ πείτε που πάτε, ώστε να μην τίθεται θέμα επιλογής πελάτη. Για να σας "πετάξει" έξω όπως λες ή να μη σας πάρει, θα πρέπει να είστε επικίνδυνοι, μεθυσμένοι, τοξινωμένοι.
2) Η πολλαπλή μίσθωση δεν είναι νόμιμη. Γίνεται με την ανοχή των επιβατών και της αστυνομίας. Ο επιβάτης έχει κάθε δικαίωμα να ζητήσει να μην γίνει δεύτερη μίσθωση. Ειδικά όταν ο ταξιτζής σταματάει σε κάθε χέρι που σηκώνεται ψαρεύοντας πελάτες.

@lina 100% συμφωνώ για μια ακόμη φορά. Οι καταγγελίες είναι απαραίτητες, αν θέλουμε να καθαρίσει κάποτε η κατάσταση. Δεν έχει σημασία που η εκδίκαση αργεί. Αυτός που κάνει μ@λ@κίες συστηματικά, θα καλείται συστηματικά να περνάει πειθαρχικά. Και αν βρεθεί να πληρώνει κάθε μήνα πρόστιμα, και αν του αφαιρούν και την ειδική άδεια για μερικές μέρες (ανάλογα με το παράπτωμα μπορεί και μήνες), τελικά θα βάλει μάλλον μυαλό και θα σταματήσει. Αν όμως δεν γίνονται συχνά καταγγελίες, οι απατεώνες λένε "έλα μωρέ" πλήρωσα μια φορά 300 ευρώ και δεν οδήγησα για 4 μέρες και τι έγινε;" και συνεχίζει τα δικά του.

Οι συνάδελφοι που επιλέγουν μισθώσεις κάνουν κακό σε ΟΛΟΥΣ. Και στους επιβάτες που μένουν στο δρόμο να περιμένουν, και σε εμάς που μένουμε να δουλεύουμε με τα "απομεινάρια". Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα ΚΤΕΛ. Αν έχω μπροστά μου 3-4 τέτοιους "έξυπνους" που θα επιλέξουν ο καθένας από 3 διαφορετικούς που πάνε πχ. ΙΚΕΑ, Αεροδρόμιο και Περαία, όταν θα φτάσει η σειρά μου να επιβιβάσω, θα έχουν μείνει μόνο κοντινές διαδρομές. Και οι 3 επιβάτες τους και θα στριμωχτούν και θα πληρώσουν παραπάνω (γιατί αυτός που τα κάνει αυτά, χρεώνει και όσο νομίζει).

Με την ευκαιρία, τα μάτια σας στο ταξίμετρο. Μπήκε σε λειτουργία μόλις μπήκατε; Αν είναι πριν τις 12 το βράδυ (και μετά τις 5 το πρωί) γράφει ταρίφα 1 και όχι 2; Τα ταξί των πόλεων (όχι τα αγοραία) ΠΡΕΠΕΙ να βάζουν ταξίμετρο. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κινείται ταξί με επιβάτες χωρίς ταξίμετρο. Δικαιολογίες τύπου "χαλασμένο είναι, ξέρω πόσο έχει η διαδρομή" κλπ είναι ΑΚΥΡΕΣ.

(Αν όλα αυτά που γράφω τα διαβάζουν κάποιοι "συνάδελφοι", θα βρω τον μπελά μου :)).

@elias Ειδικά στην Αθήνα, η αναλογία απατεώνων είναι πολύ μεγαλύτερη. Δεν είναι ανάγκη να είσαι από ξένη χώρα. Και από άλλο μέρος να είσαι, αν καταλάβουν ότι δεν ξέρεις, την πάτησες.

Γιώργος είπε...

αυτο με το ψαρεμα πελατων που κανουν ανα 100 μετρα στο κεντρο ειναι αηδιαστικο!!!!
ρε φιλε αν ηταν να σταματας αν 100 μετρα και να ψαρευεις πελατες επερνα και το λεωφορειο!!!!!
τι να πεις....σε ολα τα επαγγελματα υπαρχουν οι μη επαγγελματιες...

Maσκ είπε...

Το Μερσεντικό βρε Acro πού κολλούσε; Εγω πάντως είδα εναν συνάδελφό σου με Toyota Prius! Ενημερωμένος ο τύπος...

streamkid είπε...

Acro, αυτό για την διπλή ταρίφα έχει σημασία πότε γίνεται η επιβίβαση ή πότε γίνεται η ολοκλήρωση της διαδρομής; Αν επιβιβαστώ στις 11.55 και με αφήσει 12.30 τι πληρώνω;

Acro είπε...

@γιώργος πέστα πέστα! Ειδικά όταν η διαδρομή είναι παράξενη και οι πιθανότητες να βρεις δεύτερο πελάτη ελάχιστες, τι σταματάς; Πήγαινε τον άνθρωπο στον προορισμό του και έχει ο Θεός...

@Μασκ Έχει μερικούς (αρκετούς) με Μερσεντές, που έχουν καβαλήσει το καλάμι και νομίζουν ότι οδηγούν λιμουζίνα, και ψάχνουν μονίμως για "καλές" διαδρομές, απαξιώντας να κατευθυνθούν στα 9/10 της πόλης. Κέντρο-Καλαμαριά-Πανόραμα-Αεροδρόμιο-Εκτός πόλεως και τέλος. Σε όλη την υπόλοιπη πόλη αν τους κάτσει και πάνε, θα γκρινιάζουν και θα μουρμουρίζουν σε όλη τη διαδρομή. Έχω δει κι εγώ Prius, και αν και οδηγάω Avensis "ζήλεψα". Για λόγους οικονομίας και οικολογίας.

@streamkid Τα ταξίμετρα έχουν δικό τους ρολόι, οπότε στο παράδειγμά σου, όταν επιβιβαστείς θα πηγαίνετε με μονή ταρίφα μέχρι που στις 12 θα αλλάξει μόνο του το ταξίμετρο σε διπλή. Αντιστρόφως αν επιβιβαστείς λίγο πριν τις 5 το πρωί, στις 5 το ταξίμετρο θα γυρίσει μόνο του σε μονή ταρίφα. Αν ο προορισμός είναι εκτός περιμετρικής ζώνης της πόλης βέβαια, (όπου μπαίνει η διπλή ταρίφα γενικότερα) ο οδηγός θα πρέπει να έχει το νου του να το ξαναγυρίσει σε διπλή "με το χέρι".
ΕΞΑΙΡΕΣΗ το αεροδρόμιο όπου (πριν τις δώδεκα το βράδυ και μετά τις πέντε το πρωί) πηγαίνουμε με μονή, αλλά εισπράττουμε +2,60 σε ότι γράφει λόγω αεροδρομίου. Μιλάω πάντα για τη Θεσσαλονίκη. Δεν ξέρω τι ισχύει γενικότερα στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, κάθε ταξί πρέπει να έχει σε εμφανή για τον πελάτη θέση ένα "τιμολόγιο" όπου εξηγούνται και αναλύονται όλες οι χρεώσεις. Με την ευκαιρία της αναφοράς και όταν βολέψει, θα σκανάρω ένα τέτοιο και θα το ανεβάσω στο blog να υπάρχει.

γυάλινο δάκρυ είπε...

@Acro
Σχετικά με αυτό που απαντάς στο maσκ
δες εδώ τι μας έκανε μια φορά ένας απατεώνας συνάδελφός σου. Ακόμα μετανιώνω που δεν του κάναμε καταγγελία.
http://rozgalaziathalassa.blogspot.com/2008/06/blog-post_11.html

Acro είπε...

@γυάλινο δάκρυ Το διάβασα. Είναι μερικοί "συνάδελφοι" τόσο αχάριστοι και αχαρακτήριστοι που αν πας και τους δώσεις 100 ευρώ και φύγεις θα σου πούνε "εεεε τι μόνο 100 ευρώ;". Θα τύχουν και οι "καλές" διαδρομές, θα τύχουν και οι "κακές". Σε αυτή τη δουλειά δεν ξέρεις ποτέ που είναι η τύχη σου εξάλλου. Αλλά δεν το καταλαβαίνουν όλοι αυτό. Πολύ καλά τον χαρακτηρίζεις τον τύπο και λίγα λες.
Και ΠΡΕΠΕΙ να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας.

DaNaH είπε...

Acro συγχαρητήρια για το blog σου και για τις συμβουλές που δίνεις! Σε παραδέχομαι πραγματικά! Το blog σου το βρήκα τυχαία από ένα post του DrTeddy.

Και πάλι μπράβο! :)

Acro είπε...

@danah Σ' ευχαριστώ και φτύσε μη με ματιάξεις. Είναι παράξενο που φτάσαμε στο σημείο να λέμε μπράβο σε κάποιον που απλώς κάνει τη δουλειά του όσο μπορεί πιο σωστά ε;

- είπε...

Είσαι ωραίος τύπος! Χαίρομαι πολύ που υπάρχουν τέτοιοι επαγγελματίες. Πάντα έτσι, και ελπίζω να σε πετύχω κάποτε να σου πω τα μπράβο από κοντά!

Όσο για τους πελάτες, συνιστώ να είναι ευγενικοί μεν, διεκδικητικοί στα δικαιώματά τους δε. Η ανοχή μας στηρίζει τα δυσάρεστα φαινόμενα.